Receive our Newsletter

Newsletter

Elementary Early Years

1º ao 5º ano

Educate in life and for life, through a relationship that accompanies, integrates and helps to grow.

(Company of Mary Our Lady School Vision – Brazil, Sao Paulo)

It is in the Early Years of Elementary School that children recognize themselves, create and expand their abilities. In this segment, with strong planning and anchored in the best technological and didactic resources and the best methodologies, children consolidate the literacy phase, expand their vocabulary and begin to understand, analyze, synthesize, evaluate and apply different types of knowledge to everyday situations; it is the stage when theory begins to make sense through practical applications, experiments, questions, and problem solving.

Segmento
Horário
Séries
Elementary - Early Years
13h00 às 18h00
2º ao 5º ano

1st year

Uma educação integral em tempo integral

Currículo Integral

Qualidade na permanência no Colégio 8h às 16h

Olhar personalizado e integral durante a jornada

O brincar livre e intencional a partir das vivências na Minicidade, parque, etc.

Aprendizagens a partir da exploração e investigação dos espaços e dos elementos que o compõem Salas Temáticas, horta, laboratório

Desenvolvimento das habilidades através de projetos. Aberto e colaborativo

Material didático para enriquecer a proposta - Jardim I e Jardim II

Imersão nos idiomas a partir do método CLIL

Nos Anos Iniciais do Ensino Fundamental as crianças se reconhecem, criam e expandem suas habilidades. Nesse segmento, com planejamento centrado nas aprendizagens das crianças, elas consolidam a fase de alfabetização, ampliam o vocabulário e são estimuladas a compreender, analisar, sintetizar, avaliar situações para a resolução de problemas cotidianos de modo colaborativo.

É nessa etapa em que devemos promover a comunicação com uso de linguagens e recursos que envolvam tecnologias variadas e ambientes estimulantes tornando o tempo escolar uma experiência de sentidos. As soluções educacionais adotadas oportunizem a escrita em diferentes portadores, a leitura com ampliação de repertório linguístico por meio das literaturas, o uso de plataformas digitais com interatividade para que os estudantes construam seus percursos de aprendizagem.

A fluência natural em Língua Inglesa se torna um dos pilares da formação para a cidadania global desde a infância através de metodologia que respeita as características dos estudantes de modo lúdico e identitário. Nessa perspectiva adotamos a metodologia CLIL como estratégia didática que respeita as temáticas de todo planejamento escolar para o aprendizado na segunda língua.

O uso de estratégias para o desenvolvimento do letramento, do raciocínio lógico, do senso investigativo, das múltiplas linguagens e de suas percepções socioemocionais, com vistas à formação da melhor versão de si é o que torna essa etapa tão rica para nossos estudantes.

Segmento
Horário
Séries
Elementary - Early Years
08h às 16h
1st year

EDUCATIONAL PROJECTS

interiority

open class

Dialogues on Indigenous Culture

PEDAGOGICAL ACTIONS

 

learn in Company
The conversation wheel is a dynamic and productive communication between students and teachers. It represents a space for dialogue, allowing students to express themselves and learn together. Therefore, the conversation circle aims to stimulate orality and the expression of feelings.

Poetize" in
Company
Poetry is an important tool to artistically enhance, in a relaxed and interesting way, the student's reading and writing skills. Stimulates reading, interpretation, creation and reflection.

CO-labor in Company
Pedagogical action, with the objective of developing ethical behavior and social responsibility, forming the person to be, to be with the other and to act in the world.

Compa in Network
In order to promote philosophical thinking, this moment, which is a “meeting”, will stimulate creativity and critical thinking. The themes will be free or proposed by students, from existential questions to other curiosities...
Asking more, answering less is the purpose of the activity.

Compa in DEBATE
Proposal for integration between the groups, to survey and discuss matters of importance to society. The activity helps to build argumentation and a valid opinion, to develop oral skills, critical thinking and otherness.

open class
Moment that favors protagonism, stimulates research and arouses curiosity.
The activity proposes the selection of themes that the student wants to deepen to present to their class, contributing to the acquisition of skills such as resourcefulness, autonomy and public speaking.

Middle study
Pedagogical outputs that aim to contribute and enrich learning, making the topics learned in the classroom more meaningful.