Receive our Newsletter

Newsletter

ENSINO MÉDIO

Educate in life and for life, through a relationship that accompanies, integrates and helps to grow.

(Company of Mary Our Lady School Vision – Brazil, Sao Paulo)

Compa nas melhores universidades:

Jornada do estudante

NOVO HORÁRIO
Início das aulas a partir das 7h20 gerando melhor adaptação dos estudantes
ITINERÁRIOS FORMATIVOS
Opções que atendem a diversidade de escolhas dos estudantes.
MÉTODO AVALIATIVO
No Ensino Médio há foco no atendimento aos planos de estudos dos estudantes. Serão prioridades as listas de exercícios e um calendário que permita foco nos vestibulares
SIMULADOS E PLATAFORMA
Os simulados (sistemáticas) SAS feitos durante o turno das aulas são utilizados para comparativos e planos individuais de estudo
ACOMPANHAMENTO DE PROJETO DE VIDA
Tutoria e Orientação efetiva a partir da escolha de carreira dos estudantes
circle_content3
ESPAÇOS DE CONVIVÊNCIA
Áreas de descompressão desenhadas para os estudantes com o objetivo de descanso, convivência e lazer.
AJUSTES NA GRADE
Maior foco nos componentes previstos para performance nos principais vestibulares
sas_logo
SOLUÇÕES
Materiais didáticos com exigência acadêmica e recursos para personalização das aprendizagens
circle_content1
METODOLOGIA DE ENSINO
Organização de temas para maior tempo de exposição pelos professores e correção de rotas
circle_content2
PLANTÕES E APROFUNDAMENTOS
Para resolução de exercícios, dúvidas e mesmo para maior foco em áreas de estudos específicos em novos espaços. Acompanhamento docente no M contra-turno
VIVÊNCIAS DO ENSINO SUPERIOR
Apresentação de cursos das principais universidades com profissionais das instituições, visitas guiadas e eventos dedicados às carreiras
world_compa
VIVÊNCIAS INTERNACIONAIS NO PROJETO DO COMPA
NOVO HORÁRIO
Início das aulas a partir das 7h20 gerando melhor adaptação dos estudantes
AJUSTES NA GRADE
Maior foco nos componentes previstos para performance nos principais vestibulares
ITINERÁRIOS FORMATIVOS
Opções que atendem a diversidade de escolhas dos estudantes.
SOLUÇÕES
Materiais didáticos com exigência acadêmica e recursos para personalização das aprendizagens
sas_educacao
MÉTODO AVALIATIVO
No Ensino Médio há foco no atendimento aos planos de estudos dos estudantes. Serão prioridades as listas de exercícios e um calendário que permita foco nos vestibulares
METODOLOGIA DE ENSINO
Organização de temas para maior tempo de exposição pelos professores e correção de rotas
SIMULADOS E PLATAFORMA
Os simulados (sistemáticas) SAS feitos durante o turno das aulas são utilizados para comparativos e planos individuais de estudo
cl_content2
PLANTÕES E APROFUNDAMENTOS
Tutoria e Orientação efetiva a partir da escolha de carreira dos estudantes
cl_content2
ACOMPANHAMENTO DE PROJETO DE VIDA
Tutoria e Orientação efetiva a partir da escolha de carreira dos estudantes
cl_content4
VIVÊNCIAS DO ENSINO SUPERIOR
Apresentação de cursos das principais universidades com profissionais das instituições, visitas guiadas e eventos dedicados às carreiras
ESPAÇOS DE CONVIVÊNCIA
Áreas de descompressão desenhadas para os estudantes com o objetivo de descanso, convivência e lazer.
cl_content3
VIVÊNCIAS INTERNACIONAIS NO PROJETO DO COMPA

Compa Cycle

The BNCC (Common National Curriculum Base) established what we already knew, the contents do not compete with the integral development of children and adolescents. On the contrary, they are an essential part of school curricula. The great challenge it imposes is the diversification of the offer and approach of these contents, in such a way that it links everything that is done at school to practical, real, day-to-day life.

In tune with the new times and, consequently, with the challenges they impose, COMPA has completely restructured High School, establishing, in the Curriculum Matrix, the COMPA Cycle and the Formative Itineraries, namely:

  • COMPA Cycle

Common Core – components that are basic for all Brazilian students, such as Portuguese Language, Mathematics etc.

Formative Itineraries

Specific Components, anchored in four large areas. Economy & Business, Art, Text and Creativity, Life and Environment. Students choose two itineraries per semester.

Elective Components
they are regular courses, that is, itineraries that are different from the specific ones that the students have chosen, precisely so that they can have other experiences and build their path. Places are limited, so they will be distributed in the order of registration.

This is how COMPA seeks to consolidate the humanist-Christian way of teaching, encouraging young people to build their own path, in order to enhance their best version.

And either and entrance exams

COMPA High School combines the consolidation of the students' Life Project with their professional expectations, therefore, over the three years, in addition to the Training Itineraries and Elective Components, it proposes activities that develop specific skills and abilities for different fields of professional performance.

Duties and Monitoring

The COVID-19 pandemic period impacted the organization of schools and the learning pace of children and young people. In line with this reality, COMPA has frequently mapped the points of greatest difficulty regarding the content and skills of students. This mapping is a fundamental tool for pedagogical planning. Based on these data, we implemented two programs, Duty and Monitoring, which will aim to recalculate learning routes from 2022 onwards.  

COMPA in DEBATE

Proposal for integration between the groups, to survey and discuss matters of importance to society. The activity expands the socio-historical repertoire and develops the construction of consistent arguments on different themes, in addition to developing orality, critical thinking and alterity.

Simulated - ENEM / Vestibular

Are many simulated (ENEM, FUVEST, UNICAMP etc.), in-person and remote, during the year, prepared by our educators and the Education System. The purpose of the simulations is to make students understand the competitive moments they will face during and after the end of the course, occasions in which the ability to answer more questions in less time will be a requirement.

Professions Forum 

We prepare our young people to make their choices. Throughout high school, we give lectures on different professions and current topics. In addition, starting in 2022, we will hold the Professions Forum, an opportunity in which students will have direct contact with professors from various universities and professionals from different areas of expertise.

SINU - United Nations Simulation

The COMPA New High School students simulate meetings of the United Nations, which propose a space for discussion in International Organizations and, mainly, in the Committees of the United Nations System (UN). It is an initiative that transcends the pragmatism of college entrance exams, very present in the student context, as it aims at changing behavior in the context of the diverse and plural society in which we live.

Professional orientation

O Professional Guidance ProgramPOP enriches our commitment to training and informing our students. The Professional guidance developed during High School promotes a process of self-knowledge and knowledge of the market and professions, which aims to facilitate future career options. Therefore, we propose activities that help students to make choices, discussing the professional paths of a world in continuous transformation.

Segmento
Horário
Séries
High School
07h20 às 14h10
1ª à 3ª série

BAIXE NOSSOS EBOOKS

Educação Infantil e 1° ano
Ensino Fudamnetal Anos Iniciais
Middle School Final Years
High School

PEDAGOGICAL ACTIONS

Vocational and Professional Guidance
Our gaze committed to reality

#AVidaRespira #DayCamping
| Como são as experiências fora do COMPA?